понеделник, 15 октомври 2012 г.

Разказ в поезия и проза

ПРОЗА 

Откакто трябваше да напусна планината и да прекрача прага на „цивилизацията”, съм прекарала дълго време, съзерцавайки света от малките кътчета с природа в градовете, наречени паркове…
            И днес видях същия този свят, но под различен ъгъл. Някак беше по-красив и по-свободен.
            Просто… направих нещо различно. Може би счупих още един наложен стереотип?…
            Мислих си го от няколко дни. Всъщност – откакто видях двама (младеж и девойка), които стояха на една поляна в парка, а слънцето ги огряваше по един много особено-красив начин. Изглеждаха щастливи, откъснати и незаинтересовани от всичко и от всички наоколо.
            И така… Днес времето беше подходящо. Есенно. Топло. С приятната мека светлина за сезона. А аз бях въоръжена – с подходяща книга за четене и много ентусиазъм.
            Минавах през парка и си търсих място за сядане, когато… реших, че е време за нещо различно. Отбих от алеята и се настаних в изсъхналата трева до едно дърво, облегнах гръб в ствола му… И се почувствах свободна. Свободна от задръжките и съобразяването с общоприетото мнение. Свободна от учудените погледи наоколо.
            От тук, от тази странна височина, хората изглеждаха и по друг, нетипичен начин. Забързани. Цветни (защото обхващаш цялата комбинация от багрите по дрехите им). И по-големи (но това е нормално все пак, ако се има предвид, че ти си този, който стои на земята в този момент!). Гледат те от високо. И… те подминават.
            Не знам колко точно съм стояла там – загледана, замислена, четяща. Този ден бях останала и без батерия на телефона. Без часовник. Все едно, че бях напълно откъсната от целия останал свят. Бях останала само аз… Аз и моята собствена представа за време…


ПОЕЗИЯ 


Есен…
 Парк.
Опадали листа.
Звук от течаща вода…
И тишина.
Забързани хора.
Крачки. Въздишки…
И аз.
Облегнала гръб в едно дърво...
Без телефон. Без батерия. Без часовник.
Аз!
Само аз…
И моята собствена представа за Времето…  

Яница ХРИСТОВА 


Няма коментари:

Публикуване на коментар